Sporten voor ouderen Den Haag

Sporten voor ouderen Den Haag

Regelmatig bewegen is goed voor iedereen, en zeker ook voor ouderen. Gelukkig zijn er genoeg sporten die ook senioren nog lang kunnen blijven uitoefenen. Fitness voor ouderen is één van die sporten die senioren regelmatig uitoefenen, sterker nog: het is de populairste manier van bewegen voor 50 plussers! Sportschool Ockenburgh heet je daarom van harte welkom!

Bij Sportschool Ockenburgh bieden wij momenteel een gratis proefles aan voor ouderen. Hieronder kun je het formulier invullen. Een medewerker neemt vervolgens contact met je op om samen te bespreken wat je tijdens de proefles kunt doen.

Kom trainen bij Sportschool Ockenburgh!

Heb je vragen of ben je benieuwd hoe het is om bij ons te boksen, fitnessen of wil je de uitdaging aangaan tijdens een bootcamp?

Aanbod fitness voor ouderen en senioren in Den Haag

Fitness: is uitermate geschikt als manier om meer te bewegen voor ouderen, vanwege een grote variëteit aan oefeningen, waarmee botten en spieren worden versterkt. 

Sportschool Ockenburgh biedt een sociale omgeving, waarin samen sporten, en anderen zien sporten erg motiverend kan werken. Fitness is dus ook een manier om met anderen in contact te komen. Door het bewegen wordt de fysieke en mentale weerstand verbetert. Door toegenomen fitheid kun je ook als oudere actief, ondernemend en afhankelijk blijven.

Persoonlijke begeleiding: Wij bieden ook persoonlijke begeleiding op maat bij Sportschool Ockenburgh. Wil je graag specifieke begeleiding van een enthousiaste, maar bovenal ervaren en gediplomeerde trainer of coach. Kijk dan even op onze personal trainer.

Boksles voor ouderen: Veel mensen denken bij boksen aan gespierde jonge mannen. Niets is minder waar: boksen is voor verschillende leeftijden een ontzettend leuke sport om aan kracht en conditie te werken. De gezondheidsvoordelen van sporten voor senioren zijn groot. Sporten kan echt een positieve impact op jouw leven hebben. Probeer ook eens een kickboksles en ervaar zelf de voordelen van deze prachtige vechtsport.

Fitness voor senioren en de gezondheidsvoordelen

  1. Werken aan de conditie en kracht:

Met sporten train je niet alleen de spieren, maar ook de conditie wordt op de proef gesteld. Iedere les is een volwaardige work-out, die goed is voor het verbeteren van de uithoudingsvermogen en spierkracht. Het trainen van de spieren in het hele lichaam heeft een zeer positief effect op de beweeglijk en je voelt daarom energieker en fitter.

  1. Leren anticiperen en het lichaam goed controleren:

Tijdens het boksen voor ouderen leer je bijvoorbeeld te anticiperen en snel reageren. Dit heeft ook voordelen in het dagelijks leven. Doordat je meer concentratie hebt en een sneller reactievermogen ben je minder kwetsbaar.

  1. Verbetering van de levenskwaliteit:

Sporten is erg goed voor het verbeteren van kracht en conditie. Dit heeft een erg positieve invloed op de longen én het hart. Bijkomend gevolg is dat je in het dagelijks leven meer energie hebt. Al deze voordelen leiden ertoe dat je uiteindelijk een betere kwaliteit van leven hebt, simpelweg omdat je fitter bent en makkelijker beweegt. Daarbij komt dat als je fitter bent, je ook een verhoogde weerstand ontwikkelt en minder snel ziek wordt.

  1. Verbrand calorieën en val af:

De combinatie van kracht- en conditietraining heeft niet alleen een positief effect op jouw hart en longen, je kunt er ook flink van afvallen. Gedurende de intensieve training verbrandt jouw lichaam namelijk veel calorieën, waardoor de kilo’s er soms af vliegen. 

  1. Geef een boost aan je zelfvertrouwen:

Fitness en boksen kan iedereen helpen met het verhogen van zelfvertrouwen. Fitness en boksen kan worden afgesteld op elk niveau, en is dus ook passend voor ouderen. Alles wat je nodig hebt is goede begeleiding, zelfvertrouwen en een positieve instelling.

  1. Positieve invloed op de botdichtheid:

Naarmate je ouder wordt, heb je meer kans op botontkalking, ook wel osteoporose genoemd. Dit kan vervelende gevolgen hebben, zo kunnen jouw botten sneller beschadigen. Een goede manier om het botontkalking proces zoveel mogelijk te vertragen, is intensief bewegen. Fitness en boksen is daarom bij uitstek een geschikte sport voor senioren.

  1. Have fun!

Je leert nieuwe mensen kennen en werkt tegelijkertijd aan jouw fitness. De oefeningen zijn daarnaast afwisselend en afgestemd op niveau. 

Belangrijk om te vermelden is dat de trainer van een (kick)boksles altijd rekening houdt met het individu. Er worden voldoende maatregelen genomen om een zo veilig mogelijke omgeving te creëren, waar je zonder zorgen aan je kickboks vaardigheden kunt werken.

Gratis proefdag sporten bij Sportschool Ockenburgh

Wij ontvangen je graag bij onze sportschool. Je kunt jezelf eenvoudig via onderstaande button een gratis proefles aanvragen. Een medewerker neemt telefonisch contact met je op, zodra je het formulier hebt ingevuld

Kom trainen bij sportschool Ockenburgh

Heb je vragen of ben je benieuwd hoe het is om bij ons te boksen, fitnessen of wil je de uitdaging aangaan tijdens een bootcamp? Vraag hier naar de mogelijkheden.

Wil je op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Sportschool Ockenburgh